29 Ekim 2010 Cuma

4,5 yaşındaki kuzunun Uzay Gemisi

2,5 yaşından beri benimle ayna yapıyorsun, gök cisimlerini gözlemleyip bol bol onları çiziyorsun. Hep düşündüğüm şeydir acaba ileride bunlar gelişimine nasıl yansıyacak diye. Zira Ay dede hakkında fare kemirmiş peynir veya ısırılmış kurabiye gibi hayallerin yok. Ay'ı gözlemlerken göktaşı gelmiş bam olmuş, kıyatey oluşmuş diyorsun.


3 gündür babanla seni hayretler içinde izliyoruz. Zira geçen akşam biz masada çalışırken elinde bir kağıtla gelip, baaaaak helespok aynası kutusu çizdim diyerek yanımıza geldi. Pergel ve cetvel kullanarak birincil ve ikincil ayna hücresi çizmiş idin!

Az evel bu resmi çizip getirdin. Sıvı yakıt takı dahi olan bir uzay gemisi bu :) Kimbilir belki ileride de bu ilgin devam eder ve uzay gemileri tasarlar, Mars robotları yaparsın. :)

En şaşırıtıcı olan ise dün gece babanla saatlerce kafa patlattığımız, üzerinde tartıştığımız ve çözümünü bulamadığımız bir tasarımı oyuncaklarından basit bir şekilde yapıp gelip "yucan al sana helespok" yaptım diyerek önümüze koyman oldu! Koralp ile baka kaldık birbirimize.

İlk Teleskobum projesini inşa ederken diyordum ki, ilk teleskopları ile hayallerindeki uzaya ilk adımı atacak olan çocuklarımızın, onları gerçek uzay yolculuğuna çıkarak uzay araçlarını inşa etmelerine olan inancım sonsuz. Hatta bu projeyi NEDEN yapıyorum sorusuna iki kelimelik cevap arıyor idim, insanlara net bir şekilde anlatabilmek için.

Yukarıdaki doğaçlama yaşanan 3 olay bana bu NEDEN'i açıkça ortaya serdi. Cevabı aramama gerek yok bence artık. Zira apaçık ortada. Anlamayan beri gelsin, saf bir zihin ile iyice tekrar düşünsün, hala anlamıyor ise öte gitsin. Dünyanın ve insan türünün geleceği için neye ihtiyaç olduğu, neye olmadığı ortada.

İleride her ne olursan ol, hangi meslekle ilgilenirsen ilgilen, bu yaşta ufkunda böyle bilgilerle minik de olsa yer edecek isem, içine İNSAN sevgisi katabilecek isem ne mutlu bana...

Çok teşekkür ederim minik astronomum :)

1 yorum:

GRAT dedi ki...

Bu minik astronomun yerini şimdiden GRAT'ta ayırdık. Optiklerden sonra radyo kısmında biz yardım edelim. :) Böylece uzakları hem görmüş, hem de duymuş olursun. Gözünün gördüğü güzelliğe, uzayın şarkısı da eşlik eder. Görüşmek üzere.

Genç Radyo Astronomi Takımı (GRAT)

Yorum Gönder